Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında 1 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi uyarınca Bakanlık Taşra Teşkilatı Defterdarlıklardan oluşur.

Defterdar
MADDE 243 – (1) Defterdar, bulunduğu ilde Bakanlığın en büyük memuru ve il ve bağlı
ilçeler teşkilatının amiri olup, işlemlerin mevzuat hükümlerine göre yürütülmesi, denetlenmesi,
merkez ve taşradan sorulan soruların cevaplandırılması, kanuna aykırı hareketi görülenler hakkında
takibatta bulunulması, atamaları ile görevli ve sorumludur.
(2) Gerek görülen yerlerde defterdara yeterli sayıda yardımcı verilir.
Deftardarlık Birimleri
MADDE 244 – (1) Defterdarlık birimleri, defterdarın yönetimi altında, muhasebat ve
muhakemat birimleri ile personel müdürlüğünden oluşur.
(2) Büyükşehir belediye sınırları içinde ayrıca ilçe teşkilatı bulunan il merkezlerindeki ilçe
malmüdürlükleri dışındaki birimler doğrudan doğruya defterdarlığa bağlıdır.
Muhasebat Birimleri
MADDE 245 – (1) Muhasebat birimleri, muhasebe müdürlükleri, saymanlık müdürlükleri ve
malmüdürlüklerinden oluşur.
Muhasebe Müdürlükleri
MADDE 246 – (1) Muhasebe müdürlükleri, ildeki veya Bakanlığın görevlendirilmesi halinde
il dışındaki genel bütçeli dairelerin saymanlık hizmetlerini yürütürler. Ayrıca, görev alanları içindeki
her tür saymanlığın Bakanlığa göndereceği dönem sonu ve diğer hesap bilgilerini toplar, kontrol
ederek belirlenen usul ve esaslara göre merkeze gönderirler; saymanlıklar arasında koordinasyonu ve
uygulama birliğini sağlamak üzere defterdar adına belirlenecek görüş ve önerileri hazırlarlar.
(2) Muhasebe müdürlüğünde bir müdürün yönetimi altında yeterli sayıda müdür yardımcısı,
defterdarlık uzmanı ile şef ve diğer personel çalıştırılır.
Saymanlık Müdürlükleri
MADDE 247– (1) Saymanlık müdürlükleri, bulundukları yerde bölge müdürlüğü ve
başmüdürlük şeklinde örgütlenmiş olan daireler ile askeri birimlerin ve diğer dairelerin saymanlık
hizmetlerini ve Bakanlıkça verilen diğer görevleri yerine getirirler. Kadroları Hazine ve Maliye
Bakanlığına ait olan döner sermaye saymanlıkları da bulundukları illerdeki defterdarlıklara
bağlıdırlar.
(2) Saymanlık müdürlüğünde, bir müdürün yönetimi altında yeterli sayıda müdür yardımcısı,
defterdarlık uzmanı ile şef ve diğer personel çalıştırılır.
Malmüdürlükleri
MADDE 248 – (1) Malmüdürlüğü, vezne ve muhasebe servisleri ile gereken yerlerde
tahakkuk, tahsilat ve Hazine avukatlığı servislerinden oluşur. İş hacminin gerektirdiği
malmüdürlüklerinde yeterli sayıda saymanlık müdür yardımcısı, defterdarlık uzmanı ile şef ve diğer
personel çalıştırılabilir.
(2) Malmüdürü, Bakanlığın ilçe teşkilatının amiri olup işlemlerin mevzuata uygun olarak
yürütülmesini sağlar. Vezne ve muhasebe servislerinin dışındaki servislerin başında bulunan
memurlar işlerin kanuna uygun olarak yürütülmesinden birinci derecede sorumludurlar.
Muhakemat Birimleri
MADDE 249 – (1) Muhakemat birimleri, muhakemat müdürlükleri ve müdürlük olmayan
yerlerde Hazine avukatlığı servisinden oluşur.
(2) Başhukuk Müşavirliği ve Muhakemat Genel Müdürlüğünün görevlerinin il ve ilçeye ilişkin
olanlarını muhakemat müdürlükleri ve Hazine avukatlıkları yürütür.
Personel Müdürlükleri
MADDE 250 – (1) Personel müdürlüklerinin görev ve yetkileri şunlardır:
a) İl atamalı personelin atama, nakil, özlük ve emeklilik işlemlerini yapmak,
b) İl kadrolarının; dağıtım, tahsis, tenkis ve değişiklikleri ile ilgili tekliflerde bulunmak,
c) Aday memurların eğitim programlarını hazırlamak ve uygulamak; il teşkilatının hizmet içi
eğitim planının hazırlanmasını koordine etmek ve uygulanmasına yardımcı olmak,
ç) Defterdarlık personelinin her türlü mali ve sosyal haklarına ilişkin işlemleri yürütmek,
d) Bakanlıkça verilecek benzeri görevleri yapmak.